We hebben 522 gasten en geen leden online

Enige tijd geleden werden de speelweken van de landelijke najaarscompetitie jeugd en senioren - die helemaal parallel lopen - bekendgemaakt.

Waar tot dusver meestal in de 2e - soms zelfs 3e - week van september werd begonnen, daar is dat nu al in de 1e week (week 36).

Wij moeten bekennen dat wij daarvan schrokken net als enkelen van u die daarover al 'in de digitale pen zijn geklommen’.

Dat is namelijk de eerste week na de zomervakantie in de Regio Noord en een aanzienlijk deel van verenigingen in de afdeling Oost valt daaronder.

 

Hoewel wij in de regel de landelijke competitie volgen, vinden wij het ditmaal gerechtigd om daarvan af te wijken.

De voorbereiding op het najaar seizoen zou anders teveel in het gedrang komen voor zover er tenminste nog van een voorbereiding sprake kan zijn.

De openstelling van een aantal speelzalen van verenigingen is namelijk gekoppeld aan die van de scholen, wat inhoudt dat een aantal verenigingen de zaal niet eerder kan openen dan in week 36.

 

Wij hebben daarom naar een oplossing gezocht en menen die te hebben gevonden:

  1. Bij de jeugd verschuift speelronde 1 naar week 49, dat is de eerste week na het officiële einde van de competitie.
  2. Bij de senioren verschuift speelronde 1 naar week 42 waarmee tevens wordt voorkomen dat er in relatief korte tijd (onnodig) drie vrije weken zijn.

Ad 1)

Er is geen mogelijkheid om die wedstrijd binnen het reguliere programma te verschuiven vanwege vakanties en / of jeugdtoernooien.

 

Ad 2)

Dit heeft tot gevolg dat teams elkaar - met een (vrije) week daartussen - 2x achter elkaar ontmoeten, maar dat is dan niet anders.

Voordeel ten opzichte van het afgelopen seizoen is wel dat alle teams dezelfde 5 teams in de 1e en 2e competitiehelft ontmoeten.

Er ontstaat dus ditmaal geen scheef beeld in de tussenstand halverwege het seizoen.

 

Het schema ziet er - inclusief de speelweken in de landelijke competitie - dan als volgt uit:

 

Maandag t/m zaterdag

Kalender-

week

Speelronde 

afdelingSENIOREN

Speelronde 

afdeling JEUGD

Speelronde 

landelijk SENIOREN

Speelronde

landelijk 

JEUGD

03-09 t/m 08-09

36

Vrij

Vrij

1

1

10-09 t/m 15-09

37

2

2

2

2

17-09 t/m 22-09

38

3

3

3

3

24-09 t/m 29-09

39

4

4

4

4

01-10 t/m 06-10

40

5

5

5

5

08-10 t/m 13-10

41

6

6

6

6

15-10 t/m 20-10

42

1

Vrij

Vrij

Vrij

22-10 t/m 27-10

43

Vrij

Vrij

Vrij

Vrij

29-10 t/m 03-11

44

7

7

7

7

05-11 t/m 10-11

45

Vrij

Vrij

Vrij

Vrij

12-11 t/m 17-11

46

8

8

8

8

19-11 t/m 24-11

47

9

9

9

9

26-11 t/m 01-12

48

10

10

10

10

03-12 t/m 08-12

49

 

1

   

 

Wij rekenen op uw begrip en verzoeken u vriendelijk deze informatie ook bekend te maken binnen uw vereniging.

Daarbij zouden wij het op prijs stellen als u ook onze motivering daarbij wilt overbrengen waardoor er (mogelijk) begrip ontstaat bij de competitiespelers.

 

Wij realiseren dat iedere afwijking van ‘het reguliere’ arbitrair is, maar zijn van mening dat wij het overgrote deel van de verenigingen in onze afdeling zo optimaal mogelijk faciliteren.

 

Met vriendelijke sportgroeten,

 

Henk Teunissen (ACL)

Jan Ringenier     (AJCL)

Albert Kuiper      (RCL)

Binnenkort is het weer tijd om de teamindelingen in te voeren in NAS. In het kader van de nieuwe Europese privacywet (Algemene Verordening Gegevensbescherming of AVG) die op 25 mei 2018 van kracht wordt, zijn wij genoodzaakt een aantal aanpassingen in NAS door te voeren. Om dit soepel en vlekkeloos te laten verlopen hebben wij uit voorzorg de functie ‘Teamindeling indienen’ tijdelijk geblokkeerd. Dit houdt in dat u wel de teams kunt invoeren, maar nog niet definitief kunt indienen. Zodra wij de aanpassingen in NAS hebben aangebracht zullen wij deze optie weer deblokkeren.

Eén van de aanpassingen zal zijn dat u bij het definitief indienen van de teams dient aan te geven dat u namens de leden toestemming geeft om hun gegevens te mogen gebruiken en publiceren. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het tonen van de persoonlijke resultaten in de openbare competitiemodule van NAS. Zonder toestemming van de leden is dat vanaf 25 mei 2018 niet meer toegestaan. Uiteraard dient u als vereniging ook al uw leden te informeren. U ontvangt zo spoedig mogelijk meer informatie hierover van ons.

Meer informatie over de gevolgen van de AVG kunt u op https://www.nttb.nl/vereniging/bestuur/regelgeving/privacywetgeving vinden.

Ik vertrouw erop u hiermee (voorlopig) voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
NEDERLANDSE TAFELTENNISBOND

Op dit moment bestaat in de afdeling Oost een reguliere competitie (3 tegen 3). In Nederland is echter een ontwikkeling gaande, waarbij al bij de omringende afdelingen de mogelijkheid bestaat om deel te nemen aan een duocompetitie. De vraag naar deze competitievorm wordt steeds groter en in de andere afdelingen blijkt het succesvol te verlopen.

Het afdelingsbestuur heeft mij gevraagd om te inventariseren of er voldoende draagvlak is bij de senioren om aan een pilot deel te nemen voor een duocompetitie na de voorjaarscompetitie en naast de bekercompetitie. In deze competitie spelen teams van 2 spelers tegen elkaar, waarbij in totaal 5 wedstrijden worden gespeeld: 4 enkelspelen en 1 dubbelspel. Wedstrijden in deze competitie zijn dan ook sneller afgelopen dan wedstrijden uit de reguliere competitie. Het team mag uit maximaal 4 spelers bestaan.

Het is de bedoeling om in 1e instantie met een pilot te starten. In tegenstelling tot eerdere berichten is deze pilot bedoeld voor alle klassen (voor zover mogelijk) binnen afdeling Oost. We maken een inventarisatie van het aantal aanmeldingen en naar aanleiding daarvan worden de klassen ingedeeld. Als blijkt dat voldoende teams willen meedoen, zullen we u tijdig informeren over de opzet en start.

Het gaat om een halve competitie (5 speelrondes) met de start in de 2e week van mei t/m half juni.

Na afloop zullen we de pilot uiteraard evalueren. Met de bevindingen uit deze pilot kunnen we bekijken of we verder gaan en zo ja, op welke wijze.

We willen u vragen binnen uw vereniging te inventariseren of er behoefte is om deel te nemen aan deze pilot.

Je hebt een e-mail ontvangen om voor 12 april bij Charlotte aan te geven of je interesse hebt. Zij laat dan voor 16 april 2018 per e-mail laten weten hoeveel teams er van onze vereniging interesse hebben om mee te doen aan deze pilot, zodat de competitieleiders nog voldoende tijd hebben om een passende competitie op te zetten.

Met vriendelijke groet,
Namens het afdelingsbestuur

 

John van Hoeven

Afdelingsondersteuner NTTB / Afdeling Oost

Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

 

Zoals ook de afgelopen 5 jaar organiseert de TTSD ook dit jaar weer haar ZOMERSTAGES.

Ook deze keer zijn er twee weekstages en twee weekendstages.

Daarnaast organiseren wij dit jaar zowel een jeugd als senioren toernooi, als voorbereiding op een goed seizoen. 

Omdat de inschrijvingen geopend zijn, sturen wij u deze mail. Zodat u zich kunt inschrijven voor een van onze stages.

De weekendstages worden verzorgd door de trainers van de TTSD. Voor de weekstages hebben wij weer diverse toptrainers geregeld

De eerste week wordt geven door Boris de Vries en Lars Wildenborg, de tweede week wordt verzorgd door Dicky de Jong en Rick Pouwels

 

Wat is er immers mooier dan een aantal dagen samen met andere tafeltennissers te doen waar je goed in bent en wat je graag doet?

Wat is er ook mooier dan de kans te krijgen om op korte tijd een grote stap vooruit zetten in je ontwikkeling als tafeltennisspeler of speelster.

Immers, met minimaal 4 uur tafeltennis per dag is de training weliswaar intens maar leuk !

Wil je een indruk krijgen, klik dan op deze link :https://www.youtube.com/watch?v=M_1Lj6426Lo

 

Wat, wanneer, wie enz.? zie de bijlagen

Op woensdag 14 maart 2018 heeft het afdelingsbestuur de huidige promotie- en degradatieregeling besproken. Bij het afdelingsbestuur waren een aantal vragen binnen gekomen i.v.m. de promotie- / degradatieregeling waarbij de competitiecommissie heeft besloten om de nummers 5 en 6 vanaf de 3e klasse te laten degraderen. De competitiecommissie heeft hierover ruimschoots vergaderd en alle voors en tegens afgewogen. We zijn tot de conclusie gekomen dat dit de beste oplossing is. Voornaamste beweegredenen:

  • Elk seizoen ruimte creëren voor instroom jeugdteams / nieuwe teams die op basis van sterkte (=teamrating) in een bepaalde klasse thuishoren. Op een eerdere ALV is ook duidelijk gezegd dat jeugdteams / nieuwe teams moeten kunnen instromen in de juiste klasse. De enige manier om dit te bereiken is om op voorhand ruimte te creëren.
  • Elk seizoen mogelijkheden creëren om met name in de 5e en 6e klasse de poules “regionaal” in te kunnen delen om zo de reisafstanden beperkt te houden.

Er is waarschijnlijk verwarring ontstaan omdat er ergens genoemd is dat dit in eerste instantie voor twee seizoenen de bedoeling was. Uit de opgedane ervaring is echter gebleken dat het verstandiger was om deze promotie- / degradatieregeling te continueren zodat een onverwachte “leegloop” van een lagere klasse direct opgevangen kan worden. Zonder deze degradatieregeling kan dat namelijk niet. De extra degradanten zijn de afgelopen twee seizoenen gebruikt om de leeggelopen lagere klassen op te vullen. Nu dit weer op orde is zullen veel degradanten een vrije plek in hun oude klasse terugkrijgen. De degradatieregeling zal dus uiteindelijk niet zo zwaar zijn als het op dit moment overkomt, tenzij er sprake is van leegloop of verzwakking van een klasse.

Attachments:
FileDescriptionFile size
Download this file (20180314 - NTTB Oost - Bestuurdersoverleg - Competitie.pdf)NTTB Oost - Bestuurdersoverleg - Competitie 157 kB
Onze sponsoren
logo_game11_width306x102ws.pnglogo-intermobiel-big.pngWE zijn typisch logo.pngTriple_Eye_logo.pnghaspe_logo.jpg184381-Communiq-Logo-RGB.pngIT_Duizendpoot_logo_CMYK1.jpgLogo_CL_RGB_ver_neg.jpgBuccia-logo_groot_transp-300x156.pnghoutburcht_logo.jpgcentric_logo_x2.pnglogo_samen_zwolle.pngSport-inn-Bruins-250x250-trans-.png
SCROLL TO TOP
Cookies make it easier for us to provide you with our services. With the usage of our services you permit us to use cookies.
More information Ok